Gmina Gilowice realizuje projekt systemowy z zakresu indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów w klasach I-III szkół podstawowych pt. „Równy Start” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013,
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
- 1. Projekt pt. „Równy Start” skierowany jest do 160 uczniów (w tym 71 dziewczynek i 89 chłopców) z klas I-III Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Gilowicach i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Rychwałdzie.
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych i pomoc w przezwyciężaniu trudności w nauce oraz rozwijanie zainteresowań i zdolności poprzez indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP w Gminie Gilowice.
Cele szczegółowe projektu:
- · Zapewnienie każdemu dziecku realizującemu pierwszy etap edukacyjny w szkołach podstawowych oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami, możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi;
- · Zapewnienie każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu na miarę jego możliwości , rozwój zainteresowań i zdolności;
- · Poprawa umiejętności techniki czytania i cichego czytania ze zrozumieniem;
- · Poprawa estetyki i strony graficznej pisma, kształtności liter i utrzymania się w liniaturze;
- · Rozwijanie logicznego myślenia, umiejętności liczenia i umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych;
- · Poprawa funkcjonowania w grupie, umiejętność współpracy i współdziałania;
- 2. Założone cele zostaną osiągnięte poprzez aktywny udział dzieci w zajęciach dydaktyczno-wychowawczo-profilaktycznych z zakresu:
- doskonalenia umiejętności czytania i rozumienia czytanego tekstu,
- doskonalenia umiejętności matematycznych w tym techniki rachunkowej, rozwiązywania zadań tekstowych i wykorzystania umiejętności praktycznych w życiu codziennym,
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne w celu poprawy komunikacji społecznej, lepszego funkcjonowania w grupie i radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- zajęcia logopedyczne w celu poprawy jakości wymowy,
- zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów z zakresu matematyczno-przyrodniczego, informatycznego i artystycznego,
- 3. W celu podniesienia jakości prowadzonych zajęć zostały zakupione pomoce dydaktyczne i tablice interaktywne dla każdej szkoły. Wykorzystanie pomocy na zajęciach wpłynie na zaktywizowanie uczniów i wyższy stopień osiągnięcia zamierzonych celów.
- 4. Ogólny budżet projektu wynosi: 89 334 zł. Termin zakończenia projektu został wyznaczony na dzień: 31 lipca 2012r.