Gmina Gilowice realizuje projekt systemowy z zakresu indywidualizacji procesu nauczania i wychowania  uczniów w klasach I-III szkół podstawowych pt. „Równy Start” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznegoramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013,

 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,

 Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,

 Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

 

  1. 1.       Projekt pt. „Równy Start” skierowany jest do 160 uczniów (w tym 71 dziewczynek i 89 chłopców)  z klas I-III Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Gilowicach i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II   Rychwałdzie.

Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych i pomoc w przezwyciężaniu trudności w nauce oraz rozwijanie zainteresowań i zdolności poprzez indywidualizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP w Gminie Gilowice.

 Cele szczegółowe projektu:

  • ·         Zapewnienie każdemu dziecku realizującemu pierwszy etap edukacyjny w szkołach podstawowych oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami, możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi;
  • ·         Zapewnienie każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu na miarę jego możliwości , rozwój zainteresowań i zdolności;
  • ·         Poprawa umiejętności techniki czytania i cichego czytania ze zrozumieniem;
  • ·         Poprawa estetyki i strony graficznej pisma, kształtności liter i utrzymania się w liniaturze;
  • ·         Rozwijanie logicznego myślenia, umiejętności liczenia i umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych;
  • ·         Poprawa funkcjonowania w grupie, umiejętność współpracy i współdziałania;

 

  1. 2.       Założone cele zostaną osiągnięte poprzez aktywny udział dzieci w zajęciach dydaktyczno-wychowawczo-profilaktycznych z zakresu:

- doskonalenia umiejętności czytania i rozumienia czytanego tekstu,

- doskonalenia umiejętności matematycznych w tym techniki rachunkowej, rozwiązywania zadań tekstowych i wykorzystania umiejętności praktycznych w życiu codziennym,

- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne w celu poprawy komunikacji społecznej, lepszego funkcjonowania w grupie i radzenia sobie w sytuacjach trudnych,

- zajęcia  logopedyczne  w celu poprawy jakości wymowy,

- zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów z zakresu matematyczno-przyrodniczego, informatycznego i artystycznego,

 

  1. 3.       W celu podniesienia jakości prowadzonych zajęć zostały zakupione pomoce dydaktyczne i tablice interaktywne dla każdej szkoły. Wykorzystanie pomocy na zajęciach wpłynie na zaktywizowanie uczniów  i wyższy stopień osiągnięcia zamierzonych celów.

 

  1. 4.       Ogólny budżet projektu wynosi:  89 334 zł. Termin zakończenia projektu został wyznaczony na dzień: 31 lipca 2012r.