Wszystko zaczęło się 15 września 2003 roku. Do rąk amerykańskich czytelników dotarła książeczka „The Dot” – napisana i zilustrowana przez Petera H. Reynoldsa. Ta niepozorna, napisana oszczędnym językiem historia Vashti – dziewczynki, która nie wierzy we własne możliwości poruszyła serca nauczycieli. Postanowili czytać ją swoim uczniom i rozmawiać o talentach, które drzemią w każdym z nas. Książka została przetłumaczona na kilkadziesiąt języków (również na polski) stała się pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – Międzynarodowego Dnia Kropki (International Dot Day).

Z książeczki dowiadujemy się o małej Vashi, która na lekcji plastyki uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farbki tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vashti podejmie próbę. „Postaw tu kropkę i zobaczymy co się stanie” – powiedziała do dziewczynki. Vashti była niezadowolona, ale chciała jak najszybciej opuścić klasę, więc zniecierpliwiona postawiła kropkę na środku kartki i zaczęła się pakować. Nauczycielka popatrzyła na kropkę i poprosiła o podpisanie dzieła. Nazajutrz, gdy Vashti weszła do klasy zobaczyła nad biurkiem nauczycielki swoją kropkę oprawioną w piękną pozłacaną ramę. Szczęśliwa i dumna pomyślała sobie, że potrafi namalować jeszcze piękniejsze kropki i wszystkim to udowodni. Otworzyła pudełko z farbkami i zaczęła swoją przygodę z malowaniemOd kilku lat również w polskich szkołach w Dniu Kropki uczniowie rozmawiają o swoich talentach, mocnych stronach, dzielą się z innymi, a na pamiątkę pierwszej kropki Vashti powstają kolorowe kropkowe dzieła sztuki.

Również w naszej szkole było wiele okazji, aby wykazać się kreatywnością, pomysłowością i twórczym działaniem. Przygotowania do tego dnia P. Dyrektor ogłosiła już na piątkowym apelu. Zachęciła wszystkich do ubrania się i wykonania ciekawej kropki. Wielu uczniów bardzo aktywnie uczestniczyło w obchodach tego dnia. Przez cały dzień była możliwość wypowiadania się w różny sposób o kropce m.in poprzez malowanie kropek, tworzenie powiedzeń, rebusów i skojarzeń. Pod koniec dnia odbył się krótki apel podsumowujący różne działania, a najciekawsze pomysły zostały nagrodzone.

Uczniowie wykazali się dużą aktywnością i dni te na pewno będą kontynuowane. Możliwość stawiania kropek i nie tylko będzie kontynuowana na szkolnym korytarzu, gdyż tablica, po której można pisać pozostanie tam na stałe. Będzie inspirowała do twórczego wypowiadania się poprzez realistyczne i fantastyczne kropki.