Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla gimnazjum to nie tylko nauka, ale także zabawa. Dobasoli do kanuka to jedna z form pracy z dysleksją, czyli czytanie pseudowyrazów – słów pozbawionych znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że koncentrujemy się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań - nie możemy zgadywać czy domyślać się ich treści.

            Inną formą zajęć był przekład intersemiotyczny wybranych utworów literackich. My skupiliśmy się na poezji Jana Twardowskiego. To bardzo skuteczna metoda w nauczaniu interpretacji tekstu literackiego, polegająca na przekładaniu jednych znaków na drugie z wykorzystaniem artystycznej aktywności ucznia.

Mieliśmy także zajęcia „z ortografią za pan brat”, z frazeologią „po nitce do kłębka”, różne gry dydaktyczne, prezentowanie tekstów o zabarwieniu emocjonalnym i zwykłe czytanie tekstów publicystycznych „rozumiem, co czytam”. Myślę, że nikt nie nudził się na zajęciach mimo wczesnej pory warsztatów, które będą kontynuowanie w drugim półroczu o tej samej porze.

Do zobaczenia!

 

                                                              Małgorzata Bąk